Μοιραστείτε το άρθρο:

Στο Σύνδρομο του Μετωπιαίου Λοβού, το μέρος του εγκεφάλου που αντιστοιχεί σε αυτήν την περιοχή έχει υποστεί κάκωση ή αλλοίωση. Ο λόγος ενδέχεται να είναι κάποιος τραυματισμός, μόλυνση, νεοπλασία, είτε κάποια διαγνωσμένη ή λανθάνουσα εκφυλιστική διαταραχή. Ένα αγγειακό εγκεφαλικό επεισόδιο μπορεί να προκαλέσει ευρύτερη καταστροφή νευρικού ιστού επηρεάζοντας και την περιοχή αυτή. Ακόμη, υφίστανται και ιατρογενείς αιτίες, όπως οι νευροχειρουργικές επεμβάσεις.

Ο εμπρόσθιος λοβός και κυρίως ο μετωπιαίος έχουν σχετισθεί με τις ανώτερες ανθρώπινες πνευματικές λειτουργίες, όπως την παραγωγή λόγου και την κοινωνική συμπεριφορά, το σχεδιασμό και την ιεράρχηση δραστηριοτήτων, καθώς επίσης και την παρουσία κινήτρων για δραστηριοποίηση.

Με βάση αυτόν το συσχετισμό τίθεται και η διάγνωση, εφόσον υπάρχουν επιπλέον απεικονιστικά ευρήματα, και αφού έχουν αποκλειστεί άλλες ασθένειες ή διαταραχές με παρόμοια χαρακτηριστικά καθώς και παρενέργειες από τη λήψη φαρμακευτικών ή άλλων ουσιών. Τα συμπτώματα εμφανίζονται συνήθως αιφνίδια και αυτός είναι ένας επιπλέον παράγοντας για να κλίνει η διάγνωση προς αυτήν την πλευρά.

Τα συμπτώματα διακρίνονται σε κινητικά, νοητικά/γνωστικά, συναισθηματικά και συμπεριφορικά. Η εκτίμηση γίνεται με την παρουσία των συμπτωμάτων και των σημείων αθροιστικά, μετά τη ληψη εκτενούς ιστορικού από τον ασθενή και κυρίως τους οικείους του, καθώς ο ίδιος σε πιο σοβαρές περιπτώσεις ενδέχεται να στερείται της ικανότητας να περιγράψει την κατάστασή του.

Χαρακτηριστικά συμπτώματα είναι:

Κινητικά

  • διαταραχές της βάδισης και της αυτόματης συνεργατικής κίνησης των άκρων
  • τρόμος των χεριών και ως αποτέλεσμα δυσκολία στην λεπτή κινητικότητα και την γραφή
  • αδεξιότητα
  • δυστονία, λήψη άκαμπτων σωματικών στάσεων
  • απραξία, αδυναμία ορθής χρήσης εργαλείων ακόμα και των απλούστερων (π.χ. χρήση πιρουνιού)

Συμπεριφορικά

  • η αβουλία, η διάθεση δηλαδή για ανάληψη δραστηριοτήτων και η εν γένει απουσία κινήτρου
  • περίοδοι ανησυχίας χωρίς προφανή προκλητικό παράγοντα
  • αυθόρμητη συμπεριφορά χρήσης αντικειμένων που βρίσκονται εντός του οπτικού πεδίου

Νοητικά/Γνωστικά

  • αδυναμία προγραμματισμού δραστηριοτήτων, όταν γίνεται προσπάθεια ενεργοποίησης, και ιεράρχησης προτεραιοτήτων
  • έλλειψη προσοχής, συγκέντρωσης και ενδιαφέροντος
  • δυσκολία στην οργανωμένη ανάκληση μνημονικών πληροφοριών, ενώ κατά τα άλλα η μνήμη, ειδικά η επεισοδιακή, παραμένει σχεδόν άθικτη
  • έλλειψη αφηρημένης σκέψης, δυσκολία να κατανοηθούν αφηρημένες έννοιες
  • αφασία, αδυναμία τόσο κατανόησης, όσο και εκφοράς λόγου

Συναισθηματικά

  • κατάθλιψη
  • θυμός
  • έντονος ενθουσιασμός
  • δυσκολία στην συναισθηματική αυτοσυγκράτηση


Μοιραστείτε το άρθρο:
Κατηγορίες:Νευροεπιστήμες